רשימת קיצורי מקלדת

מטה הבטיחות בדרכים

 
יורם שמעון - ראש המועצה  יושב ראש מטה הבטיחות בדרכים
 אפרים לוי  מנהל מטה הבטיחות בדרכים
 אמנון פרי  עוזר מנהל מטה הבטיחות בדרכים
 אבי שמר  המנהל האזורי מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
 מאיר אסרף  המפקח המחוזי על החינוך לבטיחות בדרכים
 רס"ר מיכל בן יוסף  נציגת המשטרה - מ"מ קצין מתנדבים הראל
 
מטה הבטיחות בדרכים פועל בבניין המועצה המקומית בימי ראשון בין השעות 09:00 – 12:00.
ניתן ליצור קשר באמצעות:
טלפון: 02-5348572.
פקס: 02-5348593.
דוא"ל: efraiml@m-zion.org.il
 
דבר ראש המועצה ויו"ר מטה הבטיחות בדרכים
המסורת היהודית מייחסת לחיים ולשמירה עליהם ערך עליון ומצווה להציבם מעל כל שיקול ולהדגישם בכל תחום. מטה הבטיחות בדרכים ביישוב שם לו מטרה עליונה ללמדנו לשמור על נפשותינו ועל חיי בני משפחתנו, חברינו ומכרינו. באם נתמיד וניישם את הכללים והדגשים בהתנהגות בדרכים נחזור אנו וכל הסובבים אותנו הביתה בשלום וללא פגע.
 
נושא תאונות הדרכים ומשמעותו הטרגית אינו יורד מסדר היום הציבורי והתקשורתי. נושא חשוב זה מחייב את כולנו להירתם למשימה במטרה להפחית את כמותן וחומרתן של תאונות הדרכים.
 
המועצה בראשותי, בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עושה כל שביכולתה כדי להקטין באופן משמעותי את כמות הנפגעים בתאונות הדרכים. במסגרת זאת שדרגנו והרחבנו את התשתיות הפיזיות ביישוב הן בתחום הקמת פסי האטה והן בתחום הקמת מפרדות ומעקות בצמתים ובמקומות קריטיים. אנחנו מלמדים את נושא הבטיחות בדרכים בבתי הספר ברציפות במהלך השנה ורואים בחינוך ובהעלאת המודעות לבטיחות בדרכים הן בקרב הולכי הרגל והן בקרב הנהגים משימה לאומית שמטרתה מניעת אובדן וסבל בתאונות דרכים. נמשיך גם השנה להרחיב את פעילות הזהירות בדרכים ונשלב את גני הילדים בשיתוף פעולה עם ההורים וכן נעביר הדרכות לכלל מסגרות הנוער ביישוב שכוללות את תנועות הנוער, מועדוני הנוער ופורום מנהיגות נוער.
 
אין ספק כי לפנינו עוד דרך ארוכה אך בעזרת חינוך נכון וטוב נוכל לנצח את המלחמה הזו. חזון החינוך לבטיחות בדרכים הוא טיפוח תרבות של התנהגות בטיחותית ושמירה על שלומם של המשתמשים בדרכים מתוך הפנמה ערכית של אחריות ומחויבות אישית, שמירה על החוק ומתן כבוד לזכויות הזולת.
 
ילדים יקרים, אני פונה אליכם באופן אישי ומבקשכם ללמוד ולהפנים את הכללים הנלמדים. אנו ננסה להשפיע גם באמצעותכם על הבוגרים לנהוג בזהירות ובתבונה כי אתם הדבר החשוב ביותר עבורנו בעולם.
 
בברכת זהירות ובטיחות בדרכים.
יורם שמעון
ראש המועצה ויו"ר מטה הבטיחות בדרכים
 
ייעודיו של מטה הבטיחות בדרכים
  1. לצמצם את תאונות הדרכים ואת מספר הנפגעים בהן בתחום הרשות המקומית על-ידי: ייזום, המרצה וביצוע פעולות חינוך והדרכה בקרב כל מגזרי המשתמשים בדרך – הולכי-רגל ונוהגים ברכב מכל הסוגים – בכל קשת הגילאים.
  2. ייזום וביצוע פעולות הסברה לכלל האוכלוסייה.
  3. עמידה על משמר תשתית הדרכים הבטיחותית ותקינותה.
תפקידי מטה הבטיחות בדרכים
  1. אחראי להכין תוכנית עבודה שנתית, מותאמת תקציב, וליישמה.
  2. אחראי לנצל את תקציב מטה הבטיחות לייעודו, עפ"י הקריטריונים לתקצוב.
  3. לתת מענה למוקדי סיכון תשתיתיים ותרבותיים ברחבי היישוב ע"י ייזום וביצוע פעולות בתחומי האכיפה, ההנדסה, החינוך, ההסברה, והקהילה.
  4. לנהל בסיס מידע על תאונות הדרכים בתחום הרשות, וכל מידע מועיל אחר לקידום הבטיחות בדרכים.
  5. להיות הגורם המתכלל את כל הגופים בעירייה ומחוץ לה, הארגונים והגורמים שיש להם נגיעה לבטיחות בדרכים והיכולים לסייע לקידום הבטיחות.
  6. מהווה גורם מקשר בין העירייה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
  7. להיות מעורב בכל עניין הקשור לבטיחות בדרכים.
זהבה יששכר מנהלת בי"ס "השלום" ביחד עם אבי שמר ואפרים לוי
 
נתוני תאונות דרכים ונפגעים במבשרת ציון לשנת 2013
 
נפגעים בת.ד. ע"פ סוג וחומרת פגיעה ב – 5 שנים אחרונות – 2009-2013
 
גרף נפגעים ב - 5 שנים אחרונות ע"פ גיל וסוג נפגע 2009-2013
 
ת.ד. עם נפגעים ע"פ חומרה ב – 5 שנים אחרונות 2009-2013
ילדים נפגעים ביחס לסה"כ נפגעים ב – 5 שנים אחרונות 2009-2013
 
 
קשישים נפגעים ביחס לסה"כ נפגעים ב – 5 שנים אחרונות 2009-2013
 
 
גרף ת.ד. של סוג התאונה השכיח ביותר ע"פ חומרת תאונה ב – 5 שנים אחרונות - 2009-2013
 
גרף ת.ד. של סוג התאונה השני בשכיחותו ע"פ חומרת תאונה ב – 5 שנים אחרונות - 2009-2013
 
 
טבלת נפגעים לפי טווח גילאים וסוג ת"ד ב – 5 שנים אחרונות - 2009-2013
 
 
ניתוח נתוני ת.ד. וקביעת מוקדים לטיפול:
מסקנות מהניתוח
ראשית נתוני שנת 2013 הינם חלקיים ונכונים עד יוני 2013.
מתוך ניתוח נתוני ת"ד והנפגעים אנו רואים כי מגמת הירידה במספר ת"ד והנפגעים נמשכת אך עם זאת ראוי לשים לב לעובדה כי בשנת 2012 נפגעו 5 בני אדם באורח קשה מתוכם שני הולכי רגל. סה"כ נפגעו בשנת 2012 18 הולכי רגל ברמות חומרה שונות. לגבי רוכבי אופנוע נפגעו בשנת 2012 8 רוכבים מדובר בנתון יציב אך לא טוב של השנים האחרונות כך גם לגבי הנתון של הולכי רגל. נדגיש כי רוב הנפגעים רוכבי האופנוע הינם צעירים בגילאי 16-24.
הירידה המשמעותית ביותר הינה בקרב נהגים הנפגעים בת"ד. בהתפלגות כל הגילאים.
בשנת 2012 נפגעו סה"כ 98 בני אדם לעומת 103 בשנת 2011. זו הפעם הראשונה שמספר הנפגעים יורד מתחת לרף ה- 100 נפגעים. מתוך 98 הנפגעים 18 הולכי רגל נפגעו והיתר נהגים, נוסעים ורוכב אופניים אחד.
20% מהנפגעים הינם הולכי רגל משנת 2009 ועד 2012 הינם פעוטות, ילדים ונערים. סה"כ במבשרת ציון אין תופעה של אוכלוסיה ספציפית המהווה סיכון יתר. ניתן לראות כי גם מספר הילדים והקשישים הנפגעים בת"ד במבשרת קטן משיעורם באוכלוסיה. ראוי לשים לב לעליה במגמת הנפגעים הקשישים אך עם זאת נתון זה עשוי להתאזן בראיה שנתית.
לאור הנתונים המפורטים עלינו לפעול במבשרת על מנת להפחית את מספר הנפגעים רוכבי האופנוע כאשר המאפיין הוא אוכלוסיית הצעירים. מחייב מתן דגש בנושא זה בחטיבת הביניים ותיכון הראל מול התלמידים (הרוכבים על אופנוע) כמי שהם בעלי סיכוי היפגעות גבוה.
כמובן יש להמשיך ולפעול להפחתת מספר הנפגעים הולכי רגל בישוב בין אם באמצעות פעילות קהילתית חינוכית תשתיתית ובכל דרך נוספת שתידרש.
 
לצפייה מבשרת ציון ניתוח ואבחון ישוב 2016
 
לצפייה באמנה המשפחתית לזהירות בדרכים